کتاب اعتماد بنفس

 سلام خانم رییس. در این مقاله قصد دارم چهار کتاب اعتماد بنفس ، که از بهترین کتاب هاییست  که تا به حال خوانده ام  و تأثیر آن را به چشم هم بر روی خودم و هم اطرافیانم دیده ام ، به شما معرفی کنم تا شما هم بتوانید به مسیر رشد اعتماد به نفستان  سرعت ببخشید و این قدرت فوق العاده را تجربه کنید .

مقدمه

در مقالات گذشته راجع به اینکه اعتماد به نفس چیست ، نشانه های کمبود آن ،‌ راه های افزایش آن صحبت کردیم .

اگر این مقاله‌های نام برده بالا  را هنوز نخوانده‌اید ،‌ پیشنهاد من به شما این است که ابتدا آنهارا مطالعه کنید تا زمینه اولیه‌ای راجع به اعتماد به نفس را پیدا کنید.

معرفی ۴ کتاب اعتماد بنفس

۱) اعتماد به نفس (باربارا دی آنجلس)

در کتاب اعتماد به نفس ، باربارا دی آنجلس در باره تعریف اعتماد به نفس ،نشانه های کمبود آن ، روش های افزایش و تقویت آن صحبت کرده است .

هرچند این کتاب کوتاه است ، اما این موضوع از تأثیر گذاری آن کم نکرده بلکه شما لحظه به لحظه میتوانید تأثیر آن را در خود حس کنید.

اگر درک عمیقی از اعتماد به نفس ندارید این کتاب باعث میشود درک عمیق تری از معنای آن پیدا کنید اما نظر من این است که حتما تمام تمرینات را با دقت انجام دهید ،‌ در غیر این صورت تنها معنی آن را فهمیده اید و تأثیری در افزایش اعتماد به نفس شما نمیگذارد.

۲)صورتت را بشور دختر جان (ریچل هالیس)

این کتاب اعتماد بنفس یکی از کتاب هاییست که حتما باید به عنوان خانم بخوانید ،‌چرا که نویسنده با گفتن واقعیت هایی که خواسته نا خواسته از آنها فرار میکردید ،‌ تلنگر بزرگی به شما میزند.

در پایان این کتاب شما دیگر همین آدمی که دارد این مقاله را میخواند نخواهید بود ؛ چون شجاعت ، روحیه جنگجو بودن و جرأت خود را باز خواهید یافت و دیگر قدرت رسیدن به هدف هایتان را خواهید داشت.

من با خواندن این کتاب هم خندیدم و هم خنده بر روی صورتم خشک شد ! چرا که تازه پی بردم ندانسته داشتم چه ظلمی در حق خودم میکردم اما بگذارید به شما بگویم اگر ذره‌ای تعلل در خواندن این کتاب دارید ‌، بگذاریدش کنار چون این یکی از کتاب هاییست که حتما باید یکبار در زندگیتان بخوانید.

۳)نیروی اعتماد به نفس ( برایان تریسی)

برایان تریسی در این کتاب ۲۵ سال تجربه و مطالعه خود را درباره اینکه انسان های موفق چه ویژگی مشترکی داشتند در اختیار ما میگذارد ؛ که جواب همانطور که خودتان هم میدانید (اعتماد به نفس) هست.

این کتاب تمرین محور است و مثل یک معادله عمل میکند .

هرچه تمرین و تلاش شما بیشتر باشد ، نتیجه بزرگ تری خواهید گرفت.

من فکر میکنم نقطه جذاب این کتاب ، این است که بر مسائل اخلاقی تأکید بسیاری دارد .

به این دلیل که اخلاق در راستای اعتماد به نفس است و اخلاق شما منجر به باور شما به خودتان و در نهایت اعتماد به نفس شما میشود.

۴) کتاب خودت را به فنا نده؛کمتر فکر کن و دل به زندگی بده(گری جان بیشاپ)

اگر شما هم هر با خواستید کاری انجام دهید ، اما بهانه هایتان تمامی نداشت؛

صدایی از درون به شما میگفت : تو توانایی انجام آن را نداری !‌

از شکست ترسیدید و نتوانستید به هدفتان برسید ، این کتاب به شما کمک خواهد کرد.

در این کتاب اعتماد بنفس شما قرار نیست تمرین کنید ، بلکه واقعیت های تلخ و راهکار های حل آن به شما گفته میشود.

من بعد از هر خواندن هر فصل نیاز به تأمل عظیمی داشتم ، به شما هم پیشنهاد میکنم بعد از خواندن هر فصل به یک سفر درونی بروید و

بعد برای خواندن ادامه کتاب دست به کار شوید چرا که تأثییر آن بیشتر خواهد بود .

 

سخن آخر

هدف از مطالعه کتاب اعتماد بنفس این است :‌ افزایش اعتماد به نفس شما

پس شاید با خود بگویید ، مطالعه یک کتاب راجع به آن کافیست .

اما واقعیت این است که هر کدام از آنها سفر متفاوتی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرده اند  و شما در این سفرها تجربه های متفاوتی رو به دست میاورید .

مطمئنم از خواندن هیج یک از آنها پشیمان نخواهید شد.

لینک دانلود مقاله:

کتاب اعتماد بنفس

 

1 در مورد “کتاب اعتماد بنفس”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *